20 Şubat 2015 Cuma

Saç Dökülmesi

Saç dökülmesinden inanılmaz müzdarip bir insanım maalesef ben kesin bir çözüm bulamadım.
forumlarda okuduklarımı yapmaya çalıştım ama çok zor geldi bana açıkçası çok düzenli yapamadım falan filaaan,olamadı işte bir türlü

Saç dökülmesinin  majör sebepleri ;
-Hormonlar
-vitamin ,mineral eksikliği  ( Malnütrisyon da denilebilir)
- kafa derisi dolaşım eksikliği ( saça yapılan masaj önemli :) )
- saç derisinin dışardan temizliği ( yani yıkama )

Bir doktor adayı olarak bunları rahatlıkla söyleyebilirim.
  Hepimiz biliyoruz ki bir sorunu oluşturan birden çok sebep varsa , tek sebeple uğraşmak sorunu çözmez. Bunların hepsine özen göstermek gerekir.

Öncelikle bir kan testi-hormon testi öneririm. testeron fazlalığında dökülen saç için hormon tedavisi gerekmektedir. Tahlil sonuçlarınızı doktorunuzla görüşmelisiniz. O , size gereken ilacı önerecektir. Burdan ilaç önermeyi pek doğru bulmuyorum hele ki hormon gibi epey önemli bir konuda..

Çinko , B vitamini ve bir sürü vitamin mineral eksikliğinde saç dökülmesi olduğunu biliyoruz.
bunlar da tahlil edilmeli. Asla kafanıza göre vitamin , mineral için ilaç kullanmayın.
Her şeyin fazlası zarar..
Örneğin A vitamini fazlalığında ciddi sorunlar meydana geliyor. Her şey doktor kontrolünde olsun. Dediği gibi doktorunuz size gereken ilaçları söyleyecektir. Siz güzelce problemlerinizden bahsedin.
kendinizi vücudunuzu çok iyi gözlemleyin. Doktorunuza vereceğiniz bilgiler önemlidir.

Saç derisi kan dolaşımı önemli. Minoxidil ilaç hipertansiyon hastalarında kullanılan bir ilaç mesela. Kan damarlarını genişletiyor. O yüzden lokal olarak saç derisine uygulandığında lokal olarak kan damarlarını genişleterek bunu sağladığı söyleniyor. Ben bir ara aldım fakat düzenli kullanamadım. Ürünleri düzenli kullanılmalı. Tekrar alıp düzenli kullanmayı planlıyorum. Sonuçlarını bildiririm bunu başarınca :)  Bu ürünü kullanmadan önce de bir doktora başvurmalısınız. Hali hazırda tansiyon-kalp probleminiz varsa durumu kötüleştirebilir. Ayrıca ilaçların detoksifikasyonu karaciğerde yapılır.
Kullanacağınız bir ilaç , bütün sistemlerinize etki eder. O yüzden ben her ilacın , her ağır kimyasal ürünün doktorla görüşüldükten sonra kullanılmasından yanayım.

Onun dışında saç derisi masajını kendiniz yapabilirsiniz. Ben bu masajı çoğu zaman bir bakım yağıyla beraber yapıyorum. Hem elleriniz daha güzel kayıyor hem de bu bitkisel yağların besleyici özelliğinden faydalanıyorum.
Bu konuda Kullandığım ürünler ;
-Otacı saç bakım yağı
-Otacı saç bakım Toniği
- Eczanelerden elde edebileceğimiz ampul karışımları olan ; bepanthen,bemiks,evigen, badem yağı karışımı
 Piyasada satılan Argan yağlarının çoğunun içinde esas Argan yağı yok diyorlar. çoğu para tuzağı sanırım." içinde kesinlikle argan yağı var " dediğiniz bunu kesin olarak bildiğiniz ürün varsa bana da söyleyin. Artık maalesef güven olmuyor bu tarz ürünlerde. Kimyasal test yapmak lazım her ürüne :)
Saç masajı için kullanılan bir alet var .Bakınız ;
Bunları bir ara sokak satıcıları da satıyordu. Nerden aldığınızın bir önemi yok işlevi önemli.
Ben bu markayı internetten sipariş vermiştim.
Aşırı mayıştıran , aşırı keyifli bir alet :))

Saç bakım yağı kullandıysam,duşta kafama su değdirmeden önce elime şampuan döküp - Susuz,ıslanmamış saçıma direkt şampuanı değdiriyorum çünkü saçı ıslattıktan sonra şampuanla o yağı arındırmak çoook zor :)

şampuan olarak her türlü şampuanı denedim.Saçım zaten erken yağlanıyor 2 günde 1 yıkanıyorum ben. o yüzden bebek şampuanı kullandım içine çam terebentin katıp. saçı iyi temizlemiyor diyenler oluyor ama ben zaten 2 günde 1 yıkandığım için çok kulak asmıyorum. Eğer evden çıkmayacaksam kendi yağında bıraktığım da oluyor saçı.
yaklaşık 1 ay önce DFN GARLI defneli şampuan aldım,hala kullanıyorum. saç dökülmem azaldı. artık kaderi mi böyleydi,şampuan mı yaradı bilmiyorum ama azaldı :)) Kullanan arkadaşlarım da saç dökülmelerinin azaldığını söylüyorlar. Yalnız ilk kullanımdan itibaren kepek yapıyor,sonra azalıyor bu durum.kokusu da biraz kötü :) görseli de şu ;
bioblas falan da kullandım kokusu çok hoş fakat bir azalma olmamıştı onu kullanırken ki epey kullanmıştım onu da..
bioxcin benim için tam bir fiyaskoydu .. :/ yararını görenleri de çok duymadım açıkçası , bende de işe yaramadı.

Şimdi bombayı patlatıcam ; tam kafamın tepesinde epey bir açılmam vardı yaklaşık 6 sene önce saç mezoterapisi yaptırmıştım bir özel hastanede.Hormonlarım kontrol edildi kan tahlilim yapıldı. Doktorla görüştüm yani. 1 yıl boyunca düzenli olarak gittim ve kafamın tepesi kapandı. Çok saçım  çıktı , sırma saçlı oldum diyemeyeceğim  ama saç dökülmem güzel derecede azaldı ve saçlarım güzel derecede çıktı. İstanbul ' daydı hastane şimdi başka bir ildeyim. İstanbul'a geri dönünce tekrar başlamayı düşünüyorum. Seansı o zamanlar 150 TL idi ama şunu söyleyebilirim ki ; o paraya değiyor.

Boyalar,permalar saç dökmez - zarar vermez dediklerine pek inanmayın kanımca.Bu Yazıyı okuyan birçok kuaför tepki verecektir ama şöyle düşünün , derde deva olsun diye kullandığımız ilaçların bile yan etkisi var  :) hele ki permada yüksek ısı altına giriyor kafanız,o bile yeterli
saç telleri inanılmaz inceliyor,karakteri değişiyor,çok çabuk kırılıyor... Boya- permadan kaçının bence..
saçlarınız tararken çok dolanıyorsa , kırıksa kestirin. rahat taranmayan saçı çekiştirince saç tellerimizden olabiliyoruz. o yüzden saçın rahat taranması önemli.
Kırıklarınızdan arının.
Rahat taramak adına sıvı saç kremi kullandım.Şu aralar Elseve in bir ürününü kullanıyorum,kokusunu beğenmeyenler de  var fakat benim hoşuma gidiyor :) Görseli ;
sıvı saç kremi ya da yukardaki gibi bir ürünü saçımın sadece uçlarında kullanıyorum. diplerinde hiç kullanmam. elimle iyice yediriyorum saça. saç kremlerinin saç diplerinden arınmadığı ve gözenekleri tıkadığı gibi bilgiler vardır,görmüş ya da duymuşsunuzdur daha önce. Hem diplere kullanınca saç yağlı duruyor. o yüzden kesinlikle sadece uç ve boylara.. 

Eğer soğuk bir havada acilen dışarı çıkmanız gerekmiyorsa, saç kurutma makinesini çok sıcakta kullanmayın,saçınızın derisine derisine tutmayın. sürekli hareket halinde olsun makine hep aynı yere tutmayın.
Şimdilik aklıma bu kadarı geliyor, dahası gelirse yazarım. Sorunuz varsa sorularınızı da alabilirim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder